2012. február 22., szerda

Milena Baisch: Testvértörténetek

Az olvasólétra 4 lépcsőfoka az adott életkori sajátosságokhoz igazodik. Az egyes lépcsőfokon 2 különböző típusú kiadvány található. A kötetek felhasználhatók a tanórán vagy a tanórán kívüli foglalkozásokon, pedagógus által irányított csoport- vagy egyéni munkák során, illetve ajánlhatók a gyerekek szabadidős tevékenységéhez szórakoztató olvasmányként. Segítik a pedagógusok és a szülők munkáját a fejlesztési követelmények elérésében: • a megfelelő olvasási készség elsajátításában, • a szövegértés fejlesztésében, • a képzelet, az önkifejezés és az egyéni stílus bátorításában, • az ismeretfeldolgozási technikák tanításában, • a szituációs játékok eljátszásában, • a társadalmi ismeretek feldolgozásában, • a nyelvtani, helyesírási ismeretek fejlesztésében, • a felzárkóztatásban, • a differenciált oktatásban, • a szabadidős tevékenységek irányításában. 
 Jellemzők: - 6-8 rövid történet a gyerekek körében népszerű témákkal, - egyértelmű, egyszerű szöveg, - sok színes illusztráció Féltve őrzött „ nagy titkokról „ szólnak a nyolcéveseknek ajánlott történetek. Feri egy kutyakölyköt rejteget ( Titkos kutya ), Totya barlangban rejtőzködik az iskola helyett ( Rejtekhely ), Zora, a boszorkány féltve őrzött titka pedig az, hogy elfelejtette a varázsigéket ( A feledékeny boszorkány ). Lóri és Dia, a két testvér is mélyen hallgat a sátorban töltött első önálló éjszaka viszontagságairól ( A nagy titok ). A falu lakói sosem tudják meg , hogy az öreg kalóz utolsó rablása alkalmával pórul járt, és pincéjében a kincsesláda miért üres ( Mesés kincs ). A rövid, nagybetűvel szedett szórakoztató történetek mindegyikében könnyen megfejthető tanulság lapul !

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése